9 augusti 2009

Kissen sjuk och hängig

Det blev sovmorgon idag. Katten mådde inte bra och hade diarré och hade kräkts på några mattor. Stackars liten! Han har säkert satt i sig nåt olämpligt. Jag avvaktar med veterinärbesök än så länge och ser hur det går under dagen. Han låg och sov till långt in på em, var blek om nosen och orkade knappt reagera när jag klappade honom. Ett tyst litet spinnande hördes dock. Man känner sig själv lite hjälplös när man har ett litet djur hos sig som inte kan kommunicera med ord vi förstår om vad som är i vägen och hur han mår.





Jag skulle varit på loppis idag ju. Som jag körde runt på söder. Till Heden hittade jag ju men inte såg jag nån loppis nånstans i några hörn och faggor. Till slut åkte jag hem igen. Katten kom och mötte mig i hallen när jag kom hem så han hade piggnat till lite. Hans älsklingsgodis låg i skålen men han snosade bara på det. Han fick nåt lite lindrigare för magen, som det dessutom var länge sedan han åt; vit kokt fisk. Gissade att det kanske kunde locka fram aptiten lite. Jodå, lite blev det ätit av det vartefter och på kvällen ville han ha mer. Skönt då är väl det värsta över för honom. Även små katter kan ju få magsjuka. Inte kul för dem.





Tittade lite på trädgårdsprogram för datorn. Program där man kan designa sin egen trädgård som man vill att den skall se ut med växter av olika arter, höjd och färg, för att sedan kunna se den färdig i 3D. Skulle vilja ha det programmet. Det får sättas upp på önskelistan. Skall för en gångs skull vara kort i bloggen idag. Ha en fin morrondag och ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för alla små rara ord och kommentarer här. Välkommen tillbaka!
/Kram Karin


Related Posts with Thumbnails
 
". html>