17 augusti 2009

Härlig start på veckan

Så ljuvligt att vakna till sol. Förväntansfull steg jag upp ur sängen. Idag var det lite olika förberedelser att göra. Vi hade bestämt besök med goda vänner idag.

 Min man var ledig efter jobbarhelg och han dammsög och handlade medan jag slängde ihop en solskenskaka. Hur är det nu man säger sol i hjärtat, sol i sinnet...??...och så solskenskaka! Grillat blev det till middag. Så mysigt att man fortfarande kan göra det ute.
 Pratade med en kompis -W- på fm också. Vi har inte träffats sedan vi flyttat till stan så vi bestämde att jag åker med henne på en dagsutflykt till deras sommarhus i norra Skåne på onsdag. Ska bli kul att träffa henne. Hon är en av mina käraste vänner sen många år. Får hoppas det blir fint väder då...huset ligger visst vid en sjö. Låter idylliskt.
 
Runt middagstid kom så ett par kära vänner - L+JÅ - ,gammal bekantskap som har blivit till nyfunna vänner om man säger så, från vår förra bostadsort. Vissa människor trivs man bara ihop med. Dessa är sådana människor! Helt underbara! Ett antal timmar bara flög iväg. Så är det i goda hjärtevänners sällskap.
 På kvällen brakade hela himlen loss sina vattendepåer. Det piskade ner. Katten kom inflygandes som ett Jehu och ruskade av sig som en hund. Han blir nästan bara hälften så stor när han är blöt i pälsen, fniss.
 Jag skriver inte mer nu. Behöver förbereda mig inför ett besök med Försäkringskassan imorgon nere i Lund. De skall göra en liten avstämning med mig om mitt hälsoläge och titta på planering för arbetsträning. Det är bara inbokat 1 timmes möte så det gäller att jag är lite förberedd. Jag har lite frågor jag skall gå igenom.

Sov så gott nu allihop!

myspace layout codes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för alla små rara ord och kommentarer här. Välkommen tillbaka!
/Kram Karin


Related Posts with Thumbnails
 
". html>