20 augusti 2009

Jag kommer att flytta min hemsida till Blogger

Vilket fint väder det har varit idag! Har njutit av det på avstånd. Ja faktiskt! Min underbara dag igår fick som resultat idag att kroppen inte alls ville som jag ville.

Smärtor, mörbultad, ljudkänslig, trött - det blev helt enkelt för mkt igår. För mkt intryck...var igång mer än jag brukade, men det behöver inte va mer än så för att jag skall bli utslagen. Jag var medveten om det och inställd på att jag säkert får vara hemma idag. Hade nog trott att jag skulle orkat åka ner till havet en sväng, kanske ta ett dopp, men nej. Allt sa bara stopp. Så jag har tagit det lugnt...vilat, småläst lite, kikat på fina sidor på internet och jobbat en stund på min hemsida på Blogger.


Ja, det är faktiskt så att jag kommer att flytta min hemsida över till Blogger istället. Zoomin fungerar inte tillfredsställande för mig längre. Den är för begränsad för det jag vill ha ut av en bloggsida och så har den krånglat för mig ett bra tag. Under sommaren blurrade allt i vänsterspalten ihop sig i en enda röra utan att jag varit inne på min sida. Det var ett hästjobb att få rätt på allt igen. Fick i princip lägga in allt från början igen där. Och så har det ju sett konstigt ut för alla besökare när meningar bryts rätt av, bilder och länkar är på fel ställen och så. Det var trist! Blogger har lite större valfrihet på olika områden och en enkelhet, det är lätt att söka och hitta bloggar som matchar exakt det man söker. Då jag är mkt intresserad av inredning tex så finns det hur många sidor som helst att komma i kontakt med. Zoomin är ju mer en fotoblogg men har blivit lite för snäv för mig nu. Saker och ting förändras, man upptäcker nytt och får då andra önskemål.
Jag har redan påbörjat min flytt och kommit en bit på väg men en del är kvar.

Mina planer är att jag nog behåller mina fotoalbum på zoomin, iallafall till en början, och länkar besökarna på Blogger hit när de ska se mina foton. Blogger har ju tyvärr inga fotoalbum inlagda i bloggarna, men jag tror det kan funka ändå. Jag hoppas det iallafall. Annars får jag hitta andra lösningar.

Jag kommer rensa min sida från allt utom fotoalbumen och gästboken, samt 'vänner och favoriter'.Det är helt upp till er om ni vill fortsätta ta del av min sida framöver. Jag kommer lägga en överföringslänk till Blogger på startsidan här, så är det iallafall lätt att med ett klick komma direkt till mig.

Jag räknar med att kunna vara klar med det viktigaste på nya bloggen till månadsskiftet. Ja... nu vet ni mina planer och jag hoppas att ni inte blir alltför ledsna för att min hemsida inte kommer att synas just här på zoomin längre...som sagt...ett klick...och ni når sidan, smile*.


Nu skall jag ut och se om lilla kissen är i faggorna. Han var ute till 02.00 inatt, och jag kunde inte sova som vanligt, så altandörren stod öppen så han kunde knalla in. Sen 'nattade' vi på samma gång. *smile*. Magen kurrar och det får bli en kvällsmacka när min man kommer hem. Han är väl på ingående gissar jag, fniss (det lät som om han vore ett tåg). Håller tummarna nu för att vi får en solig fredag och helg, än om det skulle bli en och annan skur. Sov så gott, vänner mina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för alla små rara ord och kommentarer här. Välkommen tillbaka!
/Kram Karin


Related Posts with Thumbnails
 
". html>