14 december 2009

Fototrissen - Glitter

Det finns egentligen hur mycket som helst på temat GLITTER som jag skulle kunna visa i denna fototriss.Jag älskar verkligen allt som glittrar! Det vet de vänner som känner mig, jag är barnsligt förtjust i det ;-)

Och nu är det ju advents-, lucia- och snart jultid och sedan nyår, och då finns det gott om glitter….HÄRLIGT!!!!!

Mina bidrag i Fototrissen denna vecka får visa vad som finns både ute och inne under denna tid.

P2040658-1

Porlande iskalla vinterbäckar gnistrar och glittrar vackert. Naturen med sina små invånare skall ju naturligtvis ha del av lite glitter de med.

P1010095-2

En kall klar Nyårsnatt är det som att fyrverkerierna gnistrar och glimmar speciellt mycket! 

PC149675-1 Små glittrande änglar i granen bland julgransbelysningen är bara så sött och så mycket jul!! 

stefan_tell_collectum_julgranskula_4

Hoppas Ni alla får en riktigt fin start på denna veckan och inte stressar Er sönder och samman innan julen ens har kommit, på grund av alla julbestyr!

Jag har en god vän som brukar ge mig detta goda ordet i sina hälsningar: “Fånga Dagen men jaga den inte!” Så mycket vishet det ligger i de små orden. Det handlar mer om att låta dagen komma till mig med det den innehåller och som jag i frid och glädje gör, än att jaga efter den i full fart med allt man vill att den skall innehålla,och bli helt slut och stressad. Kanske något att tänka på nu inför julen?

Allt måste inte vara perfekt! Om jag inte tappar ‘mig själv’ under vägs i julruschen, så kan jag njuta och ha tid för mina vänner och familj, med både orken och glädjen i behåll. Min jul är först och främst GEMENSKAP!

image

För fler Glittrande bidrag i Fototrissen klicka HÄR!

10 kommentarer:

  1. Härliga bilder som vanligt inne hos dig. Så sant så,man ska försöka att inte stressa så utan passa på att njuta också. Ha en skön kväll. Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Svar: Tack själv för att du var med och deltog =)

    kram

    SvaraRadera
  3. ôh, stressar, vem då? jag?? men gemenskap ska det bli, min man har precis gått med på att vi firar jul hemma i Sverige iår, Jippie!! då får mamma stressa ( vilket hon aldrig gör?) och jag slipper undan det mesta. Fira jul hemma är det bästa jag vet, händer inte allt för ofta.. Dina foton, vackra som vanligt :)

    SvaraRadera
  4. Kloka ord!

    Kul att du vill vara med i min tävling.Lycka till!

    Cia

    SvaraRadera
  5. Kloka ord i din blogg, som alltid när man kikar in till dig :) Må väl...
    Tjingeling
    Monica

    SvaraRadera
  6. Jättefina bilder! Det var ju lite speciellt med fågelsången också... mysig blogg!

    SvaraRadera
  7. Så fint du beskriver och tolkar din glitter-värld. Nu är jag inte särskilt stor vän av glitter utan i måttliga mängder, men däremot i naturen ser jag glitter, gnistrande snö, blinkande stjärnor i en kall natt osv
    Med tanke på - Fånga dagen, det är perfekt med semestervecka inför julen :)
    I morgon skall jag baka jullimpor, något som jag inte gjort på många år.
    Kramen / Bea

    SvaraRadera
  8. Hej Karin
    klockrena ord, denna tid ska inte innehålla stress utan värma och glädje, vi har ju en sådan härlig tid nu då vi får lite ledighet - umgås med nära och kära - äta gott...det gäller att ta vara på dessa stunder.
    allt gott till dig
    kram
    Catthie

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder, gillar de båda översta och försöker bestämma mej för vilken jag tycker mest om, men det går inte! *ler*

    SvaraRadera
  10. Jättefina trissbilder! Mittenbilden blir min favorit.

    SvaraRadera

Tack för alla små rara ord och kommentarer här. Välkommen tillbaka!
/Kram Karin


Related Posts with Thumbnails
 
". html>