7 december 2009

Award, vinster i utlottningar och min lilla katt!

Hej alla goa bloggare!

Jag hänger inte riktigt med i svängarna, allt går lite långsamt hos mig nu, men jag skall visa er lite jag har fått, som jag är så glad för.

Från Maria, med den härliga bloggen Marias Trädgårdsblogg’, har jag fått denna söta Award med ett av hennes vackra foton.

Då hon gärna tycker att den kan spridas vidare så kom en likadan Award  från Bea, med den söta bloggen ‘Daggdroppen’. Två helt underbara bloggväninnor som jag uppskattar så mycket! Tack snälla Maria och Bea för den vackra Awarden! Jag är så glad för att jag fått lära känna er här!

Award - you make my world shine - Maria Berg

Jag älskar att kika runt på olika slags bloggar och se all den idérikedom, kreativitet och inspiration som finns där. Så många härliga människor med underbara förmågor och idéer det finns. Vilken skaparglädje jag möter på! Genom olika slags tävlingar som det ligger länkar på, så är det lätt att hitta till nya hela tiden. Det är verkligen roligt. Jag hakar gärna på dem och jag har fått många underbara besök den vägen. Framöver skall jag själv anordna en tänker jag…

Det kan gå långa tider utan att man vinner något på alla de utlottningar man är med i, men så plötsligt blir det ett litet ‘vinstregn’…Det hände mig förleden vecka.

I utlottningen hos “Bestemor Drillo”, vann jag denna söta värmeljuspåse i rosenmönster, tillsammans med 4 st pärldekorerade hjärtan, som hon själv sytt! Jag föll direkt för dem när jag såg dem i vinstlistan(1:a-3:e pris), och kan ni tänka er att när 1:a pristagaren hade valt sitt, och det var min tur som 2:a så fanns denna kvar…! Vilken lycka!

PC079588-2

Tack Bestemor Drillo för denna underbara vinst!

Hos “Sivs Hus”, vann jag en årsprenumeration - 8 st utgivningsnummer -  på “Vackre Hjem & Intreriör”  Gissa om jag blev glad! Just nu har jag inte pengar till att prenumerera på en inredningstidning, trots att det är ett av mina stora intressen.Det är därför jag springer på loppisar! Och så vinner jag istället en! Åhhh….! TACK, TACK!!

SivsHus1dec

Tack snälla Siv för denna generösa vinsten, som kommer ge mig så stor glädje under kommande året!

I utlottningen hos “Jill och fyra rum och kök” vann jag dessa söta hjärtan, som jag skall pynta så fint med till jul. Hjärtanen är gjorda i papperslera med inskriptionen NOEL och en spetsduk har fått göra mönstret i dem. Jättevackert och kreativt! Paketet kommer nog endera dagen nu…spännande! ;-)

Fyrarumokök

TACK Jill för dessa söta hjärtanen! Vilket fantastiskt hantverk!

Nu till min lilla goa katt…

Han är så go och personlig, och vi har följt varandra i snart 13 år, från det att han föddes på en gård jag bodde på. Han skall alltid ligga där jag brukar sitta i soffan, han ligger i min säng när jag inte är där, sitter på min stol, ligger på mina kläder osv. Idag när jag skulle plocka ner min tvätt från torkskåpet i badrummet såg det ut så här:

PC079583-1

Längst ner såg jag spår av var lille Muffi legat. Han hade dragit ner mina tröjor från stängerna och lagt sig ovanpå dem. Riktigt gosat till det för sig i torkskåpet.Han trodde nog inte jag skulle upptäcka det, fniss.

 P3141243

Ja, de är för härliga, djuren! Kan inte tänka mig att leva utan katt. Tyvärr är våran kisse sjuk sedan några år tillbaka, dels i urinvägarna, men även en desto allvarligare sjukdom i njurarna. Han måste få medicin livet ut för att blodet skall kunna renas från slaggprodukter. Det gör det inte helt trots medicinen. Det gör att han luktar lite av urin i sin utandningsluft. P3031130

Enligt veterinären så hade andra katter han behandlat för denna åkomman levt upp till 3 år efter att medicinen satts in. Nu har våran lille kisse medicinerat i 3,5 år. Jag orkar verkligen inte tänka på att han lever på övertid bara. Jag är bara såå glad för honom och varje dag vi har ihop. Vi har fått ett speciellt band oss emellan. Katter är väldigt känsliga och känner av mycket i atmosfären. Han har varit min lilla tröstekatt många gånger.Tassar bort till mig när jag inte mår bra, och sträcker upp tassen på kinden och klappar till några gånger, eller slickar mig på kinden.

P2110821 

De senaste två veckorna har hela han börjat lukta i pälsen. Känns så fort han bara är i rummet. Så jag är lite orolig för honom, att njursjukdomen har förvärrats. Skall ringa nu i veckan till Djursjukhuset här i sta´n och kolla lite med dem. För övrigt är han pigg för åldern, äter som en ‘häst’ och skuttar runt. När han har varit ute, och sedan vill in, så hoppar han upp på fönsterbrädorna och kikar in genom fönstret tills jag ser honom. Livsglad trots allvarliga krämpor!

01-0091

Detta var allt för idag! TACK alla ni som skriver så söta kommentarer till mig! Så glad jag blev för all positiv feedback på mina foton till tävlingstrissen. TACK så jättemycket!Tyvärr hinner jag inte riktigt med just nu att svara er så ofta. Inte för att jag inte vill, men snarare pga mitt tempo och mående. Jag är fruktansvärt trött just nu.Men jag uppskattar verkligen varenda en av era kommentarer, och hoppas att ni inte tar illa upp om jag inte alltid orkar svara tillbaka.

nav31

12 kommentarer:

  1. Gratulerer med alle fine gevinster.
    Jeg var kjempefornøyd med mitt valg fra bestemor Drillo.
    Ha en riktig fin dag.
    Klem

    SvaraRadera
  2. Vilken turgumma du är. Du är värd alla vinster. Visst är det hemskt när ens djur inte mår riktigt bra det skär i en. Min katt ficj juvertumör försvann en tid men komm tillbaka då var det inte mycket kvar usch det var hemskt. Ta det lugnt å njut av livet, det som inte hinns idag hinns med en annan dag. (Skall jag säga) KRamen

    SvaraRadera
  3. Men vilken tur du har haft det nu ett tag. ;) Grattis till dina otroligt fina vinster förstår om du är glad. Vilken go kisse. Jag vill gärna ha en katt,har alltid haft det när jag var liten,men min man och äldsta dottern är allergiska,synd. Sköt om dig goa vännen. Kramar Ulrika

    SvaraRadera
  4. Vilken turgumma du är! Jättefina priser :) Var in och kikade i ditt trädgårdsgaleri....wow, vilka fantastiska bilder du har där. Man blir glad av att bläddra runt där :)
    ..och du, inte gör det nåt om du inte alltid lämnar kommentarer. Såna är vi nog allihopa till och från....
    Må så gott
    Tjingeling
    Monica

    SvaraRadera
  5. Hej Karin!
    Vilken liten söt kisse du har och han verkar gilla dig skarpt, kul.
    Vad tråkigt att du inte mår bra just nu, att du är trött kan säkerligen bero på detta enorma mörker vi har denna"vinter". Jag förstår dig så väl eftersom jag också är sjuk och har det jobbigt. Vi får trösta oss med att snart vänder det och vi går mot ljusare tider.
    Stor, varm kram! Mona K

    SvaraRadera
  6. god bättring, och kom snart åter.. grattis till alla vinster och utmärkelser du har fått, väl förtjänade är dom. Ha en fin kväll nu :)

    SvaraRadera
  7. Hei Karin ! Du har da sannelig vært heldig i bloggverdenen, det har du fortjent vet du ;) Ha en fin uke;)

    SvaraRadera
  8. Grattis till dina awards och till alla fina vinster! :-) Du är väl värd dem! Hjärtana var så söta, både de i textil och dem i lera. Och prenumerationen på Vakre Hjem.... vilken vinst! :-) Jag bara älskar det magasinet.

    Din lilla katt är så himlarns söt, men vad tråkigt att höra att han är sjuk! Hoppas att du får ha honom kvar hos dig länge länge, även fast han inte är pigg.

    Vi har bara haft vår lilla Mollie i drygt ett halvår, men redan är hon mig så kär! Hon är mitt lilla hjärtegryn och min bäbis, så jag förstår hur du måste känna för din katt som du haft så länge. Ibland tänker jag att jag med största sannolikhet kommer att leva längre än Mollie och den tanken känns inte alls kul. Men det är ju så med djur, att hur mycket man än älskar dem så finns de bara hos oss under en kortare tid...

    ... usch, det är inte roligt att tänka på!

    Hoppas att du känner dig piggare snart, jag är själv otroligt trött och hoppas att vi snart får lite snö igen. Det blir så mycket ljusare då och framförallt mycket vackrare! :-)

    Kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  9. Tack söta du för att du ville visa upp awarden och vilket guld regn du haft, jag fick med dig på listan angående halsbandet men vinsten föll på någon annan.

    Hoppas det ordnar sig med katten, öven om den redan går på övertid.
    /MB

    SvaraRadera
  10. Underbart att få så mycket tröst mitt i allt elände. Du ska se att allt ordnar sig och det är bara 13 dagar kvar tills ljuset vänder åter. Kram!

    SvaraRadera
  11. Grattis till dina fina vinster. Man blir så glad när man har turen med sig. Ock Vinsten frän Bestemor Drillo är ju så fin , vilket fint handarbete.


    Hoppas att det gåt bra med katten.
    Ock du skall tänka på dig själv nu så att du mår bra.

    Varma kramar/Gunilla

    SvaraRadera
  12. Såg att du anmält dig till utlottningen på min blogg, kul!

    Vilken fin blogg du har, verkligen läcker. Tack för titten.

    SvaraRadera

Tack för alla små rara ord och kommentarer här. Välkommen tillbaka!
/Kram Karin


Related Posts with Thumbnails
 
". html>