9 december 2009

Min blogg är en av finalisterna i Veckans Blogg! Rösta! Senaste loppisfynden…

Jag har nog gått i idé tror jag. Sover enorma mängder, och kvicknar till lite emellan, och då passar jag på att fota lite, läsa era varma och rara kommentarer, och ladda upp lite bilder, så inte bloggen går i idé den med ;-).

JAG ÄR 1 av 6 FINALISTER i  “VECKANS BLOGG”

Jag fick precis veta att jag med min blogg, är en av finalisterna i “Veckans Blogg”…hos Niklas med sin blogg “The Life of Niklas”. Såå kuul! Tack Niklas!Priset till vinnaren är en bildlänk till ens blogg längst upp på Niklas sida under kommande vecka (1 vecka).

Livsluft

Jag och 5 st andra bloggar har valts ut som finalister i denna veckans omgång.

Natale11

Tycker du om min blogg och vill  rösta på den?

…då gör du så här:

- I högerkanten på Niklas sida finns ett röstformulär där Du lägger din röst.

Läggs rösten i  kommentarsfältet så räknas den inte, så var observant på detta.

Röstningen pågår fram tom söndag 13 december kl.22.00. Den som fått flest röster vinner!

Gå in HÄR för att rösta!!!

Ett StortTack till Er var och en, som lägger en röst på min blogg!

81A-00003678-001vattenkanna

Nu till senaste LOPPISINKÖPEN!

Här är lite loppisgrejer jag köpt på sistone. Vissa till fyndpriser, andra lite dyrare men jag ville så gärna ha dem. De är inköpta dels från Maria´s Skafferiet -webbloppis, och dels från PMU´s Second hand-butik, samt storloppisen FRAMTID, här i sta´n.

PC099593

Jag älskar att ha små ljus tända överallt, och när jag får gäster så vill jag göra det extra mysigt. Då får gärna ett litet ljus vara tänt på badrummet också. Denna söta värmeljuslykta, som även går att använda till små blockljus hittade jag på PMU´s Second Hand igår för 5 kr! Den har lite missfärgningar och färgplumpar runt om, men endera veckan piffar jag till den med lite ny färg.

PC099595-1

Jag tycker den lyser upp rätt mysigt på badrummet när man kommer in där.

PC099598-1

Denna söta gamla emaljsil med blå kant hittade jag på FRAMTID´s loppis. 20 kr fick jag ge för denna på deras antikvitetsavdelning.

PC099609

Denna söta vita äggkorg köpte jag hos Maria´s Skafferi för 35 kr. Hur söt som helst!

PC099610

Likaså denna lilla smörkupa i glas, 12x10 cm, 30 kr. Skafferiet.

PC099603-1

En av sommarens små fjärilar som jag hittade död inne i fönstret får nu vila här på ett litet Cyklamenblad istället med den lilla porslinsängeln vid sin sida(Till minne av min mormor, danskt porslin, se bilden ovan).

PC099614

Denna söta glaslykta, även den från Maria´s Skafferi, köpte jag för 50 kr (ca 28 cm hög), och den hänger nu i taket i vardagsrummet och lyser så mysigt på kvällarna.

PC099621

Denna rostiga krona avsedd för värmeljus, köpte jag för 50 kr. På nederkanten av kronan är det en söt liten bård.Lyktan är ca 17 cm hög och 15 cm diagonalt på bredaste stället. Från Skafferiet den också.

PC099639

Här ser ni ‘bården’ lite tydligare.

Ett par saker till uteplatsen köpte jag också, men dem får ni se senare i veckan, när de sitter uppe.

Ha en skön kväll och TACK för era rara och omsorgsfulla kommentarer, och att ni finns här trots att jag just nu inte orkar skriva så många hälsningar tillbaka. Det värmer ska ni veta!

17 kommentarer:

  1. Grattis!

    Du är utvald till en av de sex finalisterna i veckans blogg hos mig.

    http://thelifeofniklasc.blogspot.com/2009/12/veckans-blogg-rosta-i-hogerspalten.html

    Tipsa gärna dina läsare om att de kan rösta på dig så du har större chans att vinna.

    Om du skriver ett inlägg om att de kan rösta på dig. Skriv då gärna att man röstar i högerspalten och inte i en kommentar, för varje vecka är det ganska många som röstar i kommentarer och då räknas inte rösten.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Oj så mycket fina fynd!! Jag hittar inte så mycket där jag praktiserar kan bero på att man blir lite blind när man gå i det hela dagen.Imorgon skall jag försöka jobba..ja tröttheten tycker jag är det värsta och jag har så svårt för att bara lägga mig ner.. kämpar tills det är helt slut på energi.Hur dumt som helst..Massa kramar till dig Susanne

    SvaraRadera
  3. Hello! Aha är det DU som är Tassaren.

    Så mycket mysigt du funnit, o för en billig peng, ja så skall det vara.

    Masssssa kramar från Götet o Liseberg sänder ett stjärnhav till dig, alla dessa lampor vilken syn det skulle DU gillat.

    Ha det gott o bara var i ett med dagen kvällen o sov gott när natten är där.

    SvaraRadera
  4. Å vad du har fyndat. Det käns som jag själv gått i ide, sover mycket när jag kommer hem, inte så mycket dona här heller. JAg tror det är avsaknaden av ljus i mitt fall, är som en sengångare. Nu går hjärnan på högvarv då Dotra förmodligen flyttar i mars. KRam

    SvaraRadera
  5. Hej Karin
    vilka fynd du har gjort gillar en rostiga ljuslyktan och ostkupan i glas. ska gå in och rösta.
    kramar Catthie

    SvaraRadera
  6. Hej Karin!
    Klart jag lägger min röst på dig!
    Fina fynd du gjort.
    Jag gillade kronan, och ser många arrangemang framför mig, som jag hade kunnat göra...
    Men just nu har jag gått i spinn på julrosutställningen på Fredriksdal...(Det kommer snart inlägg, för jag ska vara ledig två dagar, innan jag ska jobba helgen)
    Ha det!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  7. Snälla, kan du rösta på mig i dagens blogg?

    http://thelifeofniklasc.blogspot.com/2009/12/snalla-rosta-pa-mig-i-dagens-blogg.html

    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Hej !

    Vilken fin blogg du har ...

    Ser eran fina svartvita katt , han ser ut precis som våran Maja . Även hon har en stor personlighet ... katter är det finaste som finns =)

    Ha det nu så gott i julstöket =)
    Kram Sussi O

    SvaraRadera
  9. vad roligt att du vill rösta på niklas :D å vilken härlig blogg du har!!!! allt bra?

    SvaraRadera
  10. hi, hi, gumman, just nu leder du överlägset ;) hoppas det håller i sig fram till Lucia!! det gör det helt säkert, du har en härlig blogg, så alla som är inom, stick in och rösta!!!!
    Så mycket fint du visar, skulle änska jag fick till såna stilleben också, din utställning med fjärillen var verkligen vacker :)
    Passa på dig själv, och fint att du ger ett liten tecken ifrån dig här ibland. Tänker på dig :)

    SvaraRadera
  11. Vad kul att du är en finalist.
    Oh så fina din rostiga krona är en sån vill jag ha, för att inte tala om glaskupan!
    den väcker ha begäret hos mig.

    SvaraRadera
  12. Hej Karin, så klart att jag ska rösta på dig! Jag har varit dålig på att kommentera på sistone, har varit mycket nu och ser fram emot lite julledigt. Visst är loppisar underbara, så mycket man kan fynda!!!
    Ha det gott, nu håller vi tummarna för snö...
    Jenny

    SvaraRadera
  13. Du är makalös..... hur hinner du fota allt och lägga in?
    Vilka fynd..
    Grattis så klart att jag skall gå in och rösta på dig.
    Vilken härlig kommentar du gjort hos mig. Blir så glad.
    Du är duktig på att skriva också.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  14. Svar: Det var så lite så =)

    Lycka till!

    Kram

    SvaraRadera
  15. Svar: Tack så jättemycket för att du röstade på mig =) Jag vann!

    *Kramar*

    SvaraRadera
  16. Tack snälla Karin för din fina kommentar på mitt foto i mitt galleri på Pbase!
    Vad glad jag blir att du gillar det

    Ha en underbar förberedelse tid till jul
    Jag älskar julen:)
    Speciellt alla vackra ljus, och all kärlek man möter!

    Kram
    Marita Toftgard

    SvaraRadera
  17. Hallojsan!!
    Så kul du ville va med på min tävling!!Mysigt att läsa dina svar..tut inte din morfar eldade upp sig!!
    Grattis till att vara nominerad till veckns blogg..kul!!!

    Kramis Millan ♥

    SvaraRadera

Tack för alla små rara ord och kommentarer här. Välkommen tillbaka!
/Kram Karin


Related Posts with Thumbnails
 
". html>