19 december 2009

Blooming Friday – Blå krokus & Vita krokus…

Jag ÄLSKAR blåa Hyacinter!! Nu har min äntligen slagit ut, och vilken ljuvlig doft. Den blå har tre prickar på doftkoden så den ska visst dofta starkt, men min är inte såå stark tycker jag…eller så är det för att jag är lite snuvig, som jag inte känner doften lika tydligt.

jul 012

På julen måste jag bara ha en blå hyacint…

Jag köpte ytterligare tre stycken vita i förrgår som jag tänkte ha till mitt lilla blomsterarrangemang. Blomsterjorden stod förstås ute i kylan och var frusen så den fick tina upp lite i krukan först där växterna skall stå, så de inte får en kallchock. Sedan så fram med alla grejerna på köksbänken…..

jul 016

Fram med det man har i pyssellådan, och de inköpta växterna…

jul 019

Tja, inte inte helt dumt kanske…ett ljus fick komma ner i krukan också.

jul 023

Stämningsfullt blir det, och när sedan de vita hyacinterna slår ut blir det en ljuvlig doftkomposition av dessa (visserligen bara 1 på doftkoden, men med näsan ner i dem så…) och ljuset tillsammans.

jul 025

Hjälp, är det redan mörkt? Vart tog dagen vägen?

Jag som skulle varit ute och fotat idag…inte blev det så…var så trött så jag hade en låång sovmorgon, och sen var det hårinpackning efter duschen som skulle sitta en timme! (specialbehandling) och så var det… och det….. och dittan…. och dattan…och så var det plötsligt mörkt! Upps, så en dag kan flyga iväg! ;-)

ängelfiol

Till sist nu önskar jag Er var och en, en…

  /Många kramar från mig – Karin

snowflake

jul2 013

För fler bidrag hos Blooming Friday, klicka HÄR.

snowflake

7 kommentarer:

  1. Så stiligt arrangemang du lagade, det där kan du, jag hade aldrig klart att laga något så stilrent och delikat. Visste inte att hyasinterna var 'numrerade' efter doftnivåer, hoppas bara innerligt att jag har köpt såna ettor för egentligen är jag inte säker på om min äldsta kommer att tåla doften..

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blomster grupp! Ja visst är det så dagarna bara flyger iväg..Jag försöker att kämpa emot denna ständiga trötthet,,ska jag alltid va så här trött undrar jag ibland..Kram till din advents söndag..Susanne

    SvaraRadera
  3. Hej Karin! Visst är det vackert med Hyacinter och de doftar verkligen jul! Ha en skön fjärde advent du också! Julkramar från Maria

    SvaraRadera
  4. Det finns ett uttryck: "alla dagar som gick..... inte visste jag att det var livet"
    Visst går dagarna försvinnande fort! och ibland känns det som om man inte får gjort något alls... lördagen var en sådan dag men på kvällen tänkte jag att jag faktiskt sov till 9, fick en promenad i solen..... så jag är så nöjd så :)
    Så sött hyacintarrangemang du gjort! Jag gillar också hyacinter och har dem lite här och var i krukor :) Läser att ni söderut fått så mycket fin snö!! SÅ nu får du göra en snöängel åt mig *ler*. Ha en skön söndag :)

    SvaraRadera
  5. Vad härligt det lät med hårinpackning.Man skulle verkligen behöva sköta om sitt hår lite bättre. Fina bilder du visar,du har gjort ett jättefint arrangemang. :) Ha en riktigt mysig fjärde advent goa vännen. Kramelikram Ulrika

    SvaraRadera
  6. Vad pyslig du är. Och fint arrangemang har du gjort också. Jag har köpt fem vita hyacinter och planterat ner dessa också det är ju så fint när de slår ut bara de inte blir så rangliga. Jag ställer de där det är lite kyligare för att de skall växa långsamt.

    Ha det riktigt gott
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  7. Hej Karin
    så fint du har gjort med blommor och ljus, tyvärr så kan vi ej ha dessa vackra julblommor pga. allergi...
    hårinpackning det var länge sedan skulle jag verkligen behöva..
    ha en bra dag.
    kram
    Catthie

    SvaraRadera

Tack för alla små rara ord och kommentarer här. Välkommen tillbaka!
/Kram Karin


Related Posts with Thumbnails
 
". html>