21 december 2009

Filmen “Tomten” av Viktor Rydberg

En riktig klassiker är denna svartvita knastrande film av Viktor Rydberg, med Hilda Borgström som uppläsare. Jag har sett den sedan jag var helt liten, då pappa alltid ville se den på julen när den sändes i TV. När jag gick på mellanstadiet så fick vi sista julveckan, ha lite ledigare lektioner och bla såg hela skolan denna lilla filmen i Aulan. Barn idag hade kanske inte uppskattat filmen, då den är gammal, i svart-vit, och utspelar sig på en gård mitt i kallaste vintern…eller, vad tror Ni?

 Felice Natale

Ju mer jag ser den, trots att jag sett den så många gånger, desto sötare tycker jag den är. Det har blivit en liten tradition att se den varje jul för mig. Okej, jag har missat den ibland, men jag vill helst inte göra det. NU tänkte jag dela med mig av den upplevelsen till Er andra, som kanske inte sett den förut eller som gärna vill se om den. Kanske är den någon annans favorit också? Eftersom hela filmen inte går in på ett uppspel, så klicka på nästa filmruta under, så får Ni se resten av filmen också.

 

TheVintageMothJulgran

Vi hörs en gång till innan jul…! Kramar från Karin

2 kommentarer:

  1. Vad fina ni var du och gubben tillsammans. ;)Den filmen har man sett någon gång på tv,den är så mysig. Ha en bra Måndag vännen. Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Hittade din blogg under temat "utbrändhet" vilket gjorde mig intresserad eftersom jag har haft den diagnosen sedan våras.Blev också nyfiken på din hemliga trädgård,så nu ska jag läsa igenom din blogg och vill passa på att önska dig en riktigt mysig jul med vackra tankar..kram från Mia
    www.lill-fiasblogg.blogspot.com

    SvaraRadera

Tack för alla små rara ord och kommentarer här. Välkommen tillbaka!
/Kram Karin


Related Posts with Thumbnails
 
". html>