27 maj 2009

En vanlig dag i flyttstöket

Nu har det gått några dagar sedan jag skrev i bloggen, men det har inte hänt så mycket annat än att vi har fortsatt att packat inför flytten, putsat fönster osv.


Idag var det en strålande sommardag. Redan vid 4-tiden började solen sippra in genom de små hålen i kanterna på persiennerna och jag kände mig pigg som en lärka. Fast att gå upp så tidigt föll min inte in. Jag hade ju inte kommit i säng förrän kl.02.00 så lite till borde jag väl kunna sova.Visst jag slumrade till fram och tillbaka och snart var det dags att gå upp. Jag körde ner till byn för att hitta en ny tvålpump, då vår andra gett upp. Hittade bara en och den var i porslin vilket är lite opraktiskt om du inte har väldigt stora ytor i badrummet. Alltför lätt kan den råka slå i handfatet. Nej det får bli nåt mer praktiskt material. Tids nog hittar jag väl någon. En vanlig hederlig tvål passar utmärkt för mitt gammaldags vita tvålfat i stål.



Solen låg på och alstrade värme både ute och inne - med åskkänsla i luften -  så man fick göra många pauser i värmen och fylla på vätskedepåerna i kroppen. Dessutom tog vi med oss katten till djuraffären för att passa ut ett smidig sele till honom. Xl i kattselar passade inte vår stora skogkatt så vi fick gå över till varianter för småhundar. Nyfiket provade han modellerna men ville förstås ta en runda i butiken och kolla på det smaskiga utbudet av olika saker. Det där med koppel är han inte så förtjust i. Inte ville han gå på befallning i det. Nejdå, han la sig raklång ner på golvet och rullade runt. Snart nog lär han sig nog att om han vill komma ut på promenader utanför hemmet så är det promenad i koppel som gäller. Hemkomna från olika ärenden satte vi oss i trädgården och åt glass alla tre.



På kvällen var vi med lite bekanta på Fulltofta strövområde och Beverudsdammarna, och grillade korv. Några av våra vänner som bor mitt på landet i en skånelänga bjöd hem oss på kaffe, då det plötsligt började regna och åska, och så fick vi naturligtvis tillfälle att beskåda de nyfödda. ja kattungar alltså. Endast 3 dagar gamla. Fick ett sms härom dagen med foto på den ena kattungen som är röd som löd: Hej Karin! Vill du ha mig? Jag är röd och nog en hane...Ja hjärtat smälter ju lite. Har velat ha en röd katt länge men inser att just nu funkar det inte riktigt, och i en nyrenoverad lägenhet. Och att gå ut med två katter i koppel är inte det enklaste. Nej, det får nog vänta...



Har i stort sett packat ner det sista nu, lite småplock är kvar till sista dagen som muggar, tallrikar, kaffebryggare mm. Sånt vi använder varje dag. Sen är det mest städning kvar av lister, golv och garderober samt element. Jag är trött nu och ska snart sova. Detta var ett blogginlägg i sin enkelhet i flyttstöket. Vi hörs av en annan dag. Ha det skönt i mellantiden. Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för alla små rara ord och kommentarer här. Välkommen tillbaka!
/Kram Karin


Related Posts with Thumbnails
 
". html>