17 september 2009

Läkarbesök och romantiska kaffekoppar


myspace backgrounds images

Igår, onsdag, var jag hos min läkare i Höör för att få ett medicinskt utlåtande till försäkringskassan. Jag skall ju börja arbetsträna och läkaren måste vara inkopplad så att jag inte riskerar att bli sjuk av det eller sjukare. Trivs med min läkare. Han förstår verkligen hur jag har det och att saker och ting får ta sin tid, så det inte blir etter värre istället. Han har ju varit min läkare nu  de fyra år jag varit hemma för utbrändhet.Tunga arbetsuppgifter klarar jag inte och min arbetsnivå får prövas till högst 50%. Fortfarande är jag inte alls bra och mer skulle kunna vara direkt skadligt. Medicinerna ligger ju på i stort sett högsta doseringsnivå per dygn. Jag vågar inte tänka på hur jag skulle må utan dem.



myspace layouts codes


Likväl ska det bli spännande att få arbetsträna lite...när det får gå i min egen takt.
När jag nu ändå var i Höör passade jag på att göra lite ärenden och besöka vänner. Av M fick jag hänga med hem och ta för mig av äpplena på träden, då de inte kan göra av med allt.Härligt! Nu kan jag göra äpplemust och äpplepaj.
När jag var och handlade hittade jag några så söta kaffekoppar och assietter som jag bara var tvungen att köpa. Hmmm tvungen och tvungen...mannen var inte särdeles glad men det var jag. Kika här och se vad jag hade med mig hem:




Romantiskt porslin med genombruten kant.
Kopparna är stora så de lämpar sig till både kaffe och te.



Ohh, va kaffet kommer smaka gott i dessa istället för mina gamla Höganäsmuggar.



Mjölkkannan med sitt eget lilla fat samt sockerskålen med porslinssked
kunde jag inte låta bli att också köpa. Så sött, så sött!
Hade inte pengar till fler än 4 st koppar med fat. Vill gärna ha 8 st
i alla fall. Kanske kan jag köpa resten nästa vecka?






Det har varit "bomullshimmel"på seneftermiddagen här, så jag ville absolut ha en bild på det. Det ser så mjukt, ulligt och bulligt ut.
Nu ska jag ha mig en kopp kaffe och provdricka ur kopparna.
Ha det så gott allesammans!


Not. Två veckor senare hade jag råd att köpa resterande koppar och fat, så nu har jag 8 st.

6 kommentarer:

  1. Utbrändhet, låter lite tufft tycker jag, så fint att du kan börja jobba lite igen nu... Dina kaffekoppar är fina, själv så var jag jätteglad i somras när jag hittade Höganäsmuggar på rea, så nu sitter jag och dricker ur dom "gamla" men hos mig är dom nya :)Medans jag dricker kaffen tänker jag se lite bättre runt här inne...

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilka underbart vackra koppar helt i min smak! Hoppas det går bra att arbetsträna och att du tar det i din egen takt! I Höör har jag varit, i i alla fall i djurparken jag har en kompis som bor i Munkarp. Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Gisses vilka söta koppar med fat, jag hade inte heller släppt de, Såg inte att det var moln först på bilden, jätte häftigt. Nej jag är fortfarande jätte trött, kanske är det så som du beskriver för ja ghar aldrig känt så här. Skulle kunna somna nu, rakt av. Kram

    SvaraRadera
  4. hej..Så skönt med läkare som förstår..Ja har oxå haft en lång dag ,,men äntligen fått gehör..Skönt..Jätte fina Koppar,,kaffet smakar säkert super extra gott i dom..Kram till dig..Susanne

    SvaraRadera
  5. Hejsan Karin ja kaffet smakade nog gott i så fina koppar. Idag är det tandläkare besök för mej inget roligt alls men det skall göras sedan en tur till out let kanske det finns något litet o köpa .Lyktan passade bra mysigt att tända när det mörknar ute ha en bra dag kommer ner i slutet på okt då får det bli loppis runda kram gullan

    SvaraRadera
  6. Hej Karin!
    Vilken underbar sida du har med fina bilder och ljuvlig musik.Kul att träffa dig, hoppas att kaffet smakar bra i dom nya kopparna?

    Kram Marina!

    SvaraRadera

Tack för alla små rara ord och kommentarer här. Välkommen tillbaka!
/Kram Karin


Related Posts with Thumbnails
 
". html>