21 maj 2009

Avslut på samtalskontakt och fina inköp i mysig inredningsbutik.

Idag var det sista gången jag åkte till Eslöv för att träffa min terapeut. Kändes lite konstigt. Jag har trots allt gått i samtal hos henne i 2,5 år, en gång per vecka. Nu känner både hon och jag, att även om vi inte gått igenom allt, så är det tillräckligt, för mycket har hänt. Jag hade ärligt talat inte trott att jag någonsin i mitt liv skulle behöva tala med en psykoterapeut/kurator. Men i en livskris så vänds ofta allt upp och ner och saker i ens liv kommer upp till ytan, som behöver bearbetas. Man orkar inte bära för mkt omedvetna saker i sitt inre, upplagrat under åratal, ibland ända sedan barndomstiden-förr eller senare tar det stopp och då är det bara till att ge sig i kast med det.

Att få tala om, ventilera, känna det jag gömt undan, inför någon som opartiskt lyssnar på mig är så värdefullt. Det satte igång processer i mitt inre, och så många saker som jag reflekterat över, som det jag vänt på under min långtidssjukskrivning, skulle jag aldrig kunnat gjort om jag inte haft denna kontakten med Ingrid. Upplever mig helare som människa nu och med större insikt om vem jag är och mod att vara mig själv. Att bättre kunna handskas med olika situationer och andra människor utan att behöva ta in allt i mig och göra det till mitt problem eller mitt ansvar att lösa. Att vara tryggare i sig själv. Ja jag skulle kunna skriva mkt mer om detta men det här får räcka. Kändes naturligtvis lite vemodigt att bryta upp med denna fina kontakt jag haft i 2,5 år nu, men sånt är ju livet.
Nu går jag vidare, med stor tacksamhet för vad jag fått hjälp med!


På hemväg från Eslöv ligger en alldeles underbar inredningsbutik i en liten liten landsort som heter Västra Strö. Inklämt mellan rapsfältens intensivt gula åkerlappar och små smala slingrande landsvägar. När jag kom dit idag var det mkt folk där och en specialdag med rabatter/erbjudande för speciellt intresserade/inbjudna kunder. Sist jag var där var det en liknande dag. Tycks visst pricka in dem utan att veta om det.
 




Där fanns verkligen allt  av godsaker för en inredningsfantast som vill ha den lite lantliga, shabby och vintage-stilen. Helt underbart. En avdelning för ytterkrukor, korgar, fågelbad, växter...mm. Ett hus med mer möbler, bord, stolar, stora och små skåp, sängar, kuddar, överkast, tavlor mm.

Och så ett hus med allt av inredningsprylar, stora som små för hemmets olika vrår. Porslin, klockor, silverbestick, textil, tvålar, fat, dekorationer, ljus...ja hur mkt som helst.

På baksidan av det ena huset låg en alldeles underbar trädgård med syrenträd och buskar och i rabatterna fanns spännande sorter av smultronplantor med rosa blommor och andra speciella sorters blommor. Det fanns olika slags små öppna lusthus att fika i med kaffe från det lilla caféet. Sån stämning. Dekorerat med de ljuvligaste av möbler, vattenkällor och utsmyckningar. Så fantastiskt. Jag gick runt, runt i de olika husen och tittade på utbudet och bara njöt och hämtade inspiration under ca 1,5 timme.



Naturligtvis hittade jag en del jag ville köpa. Bla ett fågelbord i typ stengods på en pinne man sticker ner i rabatten, ett tråg med tre zinkkrukor att ha lavendel, pelargoner eller nåt annat grönskande i på mina uteplatser. Dessutom små attiraljer som ett öppningsbart silverzinkägg, pärlspira till att sticka ner som dekoration i en krukväxt. Dessutom med 20 % rabatt och en gåva i form av en denimlöpare-150 cm. 

Jag ska försöka ta foto på dem och ladda upp här på bloggen. Tog några bilder med mobilen och när jag skulle ladda upp bilderna i datorn via Bluetooth så ville det inte alls. Det har visst gått troll i maskineriet här hemma. Trist att inte kunna få fram bilderna och visa dem. Men de kommer! Jag lovar.
Klockan är mkt 02.00 och jag får försöka sluta mina "gröna" och få lite sömn...
Var rädda om er/dig och ha en riktigt fin Kristi Himmelfärdsdag! 
 Kram Karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för alla små rara ord och kommentarer här. Välkommen tillbaka!
/Kram Karin


Related Posts with Thumbnails
 
". html>