21 februari 2010

Fototrissen - Oväntat

Det är ett kul tema denna veckan: Oväntat! Ingen vet vad det blir eller vad som visas fram här.Lika oväntat som temat. Det enda som egentligen är väntat för mig är att bilderna inte är nytagna. I detta kalla vinterväder vill jag inte vara ute mer än nödvändigt, så värst många nya bilder bjuder jag inte på min blogg just nu. Här kommer tre oväntade bilder när de hände:

P7074898På semestern för två år sedan uppe på Salomonhög, vid Sinarpsdalen, Båstad, dök det plötsligt upp tre lösgående kor, som stod och glodde på oss vid vägkanten. Sedan traskade de rakt över vägen och in i nästa sädesfält. Hmmm…vart kom dessa rymlingar ifrån…och vart tar de nu vägen?

P4137705-1

Ett fågelstreck på himlen kommer alltid lika oväntat och så vackert det är. Här ett gäng Sångsvanar som sjöng på sin väg…Förstorar Du bilden så ser Du deras lysande gula näbb.

099

Oväntat sträcker sig Herr Svan upp och brer ut sina vingar…Va läckert!!! Snabbt som bara den lyfter jag kameran och knäpper några bilder. Jag får en liten rolig association: Sträck, knip! Ja det är bra! Kniiiip! Kvällsgympapasset har börjat! Hiiihi, jag och min fantasi! ;-)

Ha en underbar början på veckan, och förvänta Er det oväntade! ;-)

Kram från Karin!!!

För fler oväntade bilder, klicka på länkbilden:

fOTOTRISSbanner_jan2010_250x41

19 kommentarer:

  1. Åh det var en helt underbart oväntad triss =)

    SvaraRadera
  2. Härligt djurig triss,lyckliga kor på rymmen som tar sej ett skrovmål;-)
    Ha det bra;-)

    SvaraRadera
  3. Så nu har jag vilat i dina bilder. Vilken skicklig fotograf du är att lyckas fånga motiven och i precis rätt ögonblick!

    Ingela

    SvaraRadera
  4. Godmorron!! Hoppas du mår bra!! Vilka fina bilder du bjuder på denna kalla morron..brr.. kallt..vill krypa ner i varma sängen igen, men jobbet kallar!!
    Ha en fin dag vännen!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  5. Hej Karin

    Jättefina foton som alltid. Och taget i rätt ögonblick.
    Alla bilderna visar att djuren vill fara iväg . Kanske mot de oväntade

    Ha en riktigt fin dag
    Håll dig varm

    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Sinarpsdalen är så vacker..
    Din bild är helt helt underbar.
    Får mig att längta efter att få fota vad man vill.
    Du förstår när man jämt och ständigt måste fota de och de och de så har man inte tid eller vill inte när man är ledig.
    Fast du fick mig på andra tankar.
    Tack för det
    Annika

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga oväntade bilder.

    Kobilden fick jag först känslan av att det var lejon på savannen som var på vär bort.

    Jag smålog åt dina tankar kring svanen. Det var verkligen en härlig bild.

    Du har fått mej på gott humör denna riktigt kyliga dag. -25 när jag vaknade, brrrrr.

    SvaraRadera
  8. Fina bilder. Så bra att du hade nära till kameran, tänk så många bilder man missar, hur många gånger har jag inte tänkt,"nu skulle jag haft kameran med mig".
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  9. Hej

    "Spring begins in 26 days"
    kan det vara möjligt..
    Känner mig mer och mer insnöad;)
    Men så snart solen kikar fram är jag ändå ute med mina kameror..
    Älskar dina fågel foton! Så bedårande söta de små liven är..och med det vackra kvittrandet på din hemsida..
    får jag nästan..bara nästan en uns av den där magiska vårkänslan..
    Tack för ny inspiration
    och
    Ha en underbar dag..

    Marita

    SvaraRadera
  10. En härlig triss du bjuder på! Och en mycket härlig o vacker blogg.

    SvaraRadera
  11. Åh vad jag gillar svanbilden. Verkligen läcker.

    Det var ett tag sedan jag var in hos dig. Ska kika runt lite nu och uppdatera mig. Dock laggar min dator pga ditt härliga fågelkvitter.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Att bara traska vidare så där som du beskriver kossorna, det känns frihet det.
    En härlig triss du fått till.

    SvaraRadera
  13. Tack för härliga foton. Jag blev nog mest road av det första bilden med korna. Jag kan höra deras samtal när de nu är på rymmen. Det måste väl vara som tre damer som lyckats komma hemifrån och får ut på loppis eller nåt annat skoj;-)
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  14. Flotte bilder du viser.
    Ha en fin uke videre
    Anita:-)

    SvaraRadera
  15. Jag gillar din bild 3, den är vacker och fångad i en oväntad situation. Grattis till en fin triss.

    SvaraRadera
  16. Härlig triss Karin och bilden med herr Svan är då min favorit!
    Tjingeling
    Monica

    SvaraRadera
  17. Fina bilder, och snart får vi förhoppningsvis se fåglarna komma flygande i formation söderifrån.

    SvaraRadera
  18. Kjempefin triss, likte spesielt svanen ( og resten av bloggen ) ;)

    SvaraRadera

Tack för alla små rara ord och kommentarer här. Välkommen tillbaka!
/Kram Karin


Related Posts with Thumbnails
 
". html>