14 augusti 2009

Mysiga hemsidor, Djurplågeri och förbättrad bloggtext

Idag var en riktigt regnruskig dag. Regnet piskade ner, vinden fick trädkronorna att svaja rejält och åskan mullrade i bakgrunden. Ett sånt väder går man bara inte ut i. Bara katten var ute och strök rundor men kom även han hem när det blev för mycket av ovädret.



Passade på att köra några tvättar i maskinen, och såg på favoritkanalen, Animal Planet. Eftersom jag är djurvän ut i fingerspetsarna så kan jag knappt slita mig från den kanalen. Djur är bara så underbara! Lika berörd, upprörd och ledsen blir man därför när man ser program som "Djurpolisen" där de omhändertar djur som vanvårdas, misshandlas, svälter. Hur man kan vara så grym mot en levande varelse som inte ens kan säga ifrån själv, övergår mitt förstånd. Jag lider med djuren och är tacksam för att det finns 'Djurpoliser' som skipar rätt och omhändertar djuren. Djurägarna kan tom få fängelsestraff om det kan bevisas inför domstol att de vanvårdat djuret.
Vi borde ha nåt liknande i Sverige. Det är inte acceptabelt att bara låta katten bli kvar på sommarstället och svälta ihjäl eller slänga ut hunden mitt i trafiken om den har en obotlig sjukdom. Sånt förekommer i Sverige, om och om igen. Ägarna får inget straff utan kan fortsätta handla på samma sätt igen om de vill. Hemskt och grymt!

Det är ju varelser av kött och blod, som känner smärta, hunger och en mängd andra känslor. Det är ingen sak som man kan hantera hur som helst. Tänk vilken förmån att få ta hand om ett djur under hela dess livstid och göra livet så härligt som möjligt för den. Så hade vi själva velat bli behandlade om vårt liv låg helt i nån annans händer.
myspace layouts
Rätt mycket tid av dagen spenderades dock vid datorn. Det är fantastiskt hur många fina hemsidor och bloggar som man kommer in på när man söker på nåt speciellt ex. inredning.Fina bloggar, vackra hem i vitt, shabby chic, romantisk stil. Ljuvligt. Appellerar till alla mina sinnen på en gång och får mig att vilja göra om lite hemma. Jag har ju mina drömmar om hur jag vill att mitt hem skall se ut, och långsamt men säkert jobbar jag mot det målet, och inspireras därför otroligt av alla dessa vackra sidor man kommer in på.



Många sidor med inredningsbloggar har lite nu och då utlottningar av söta små presenter. Det kan vara en inredningsdetalj, något man själv tillverkar osv. Vem som helst som vill får vara med i tävlingarna/utlottningarna mot att man uppfyller tävlingsvillkoren. Länkar man till den sidan brukar man får fler vinstchanser osv. En kul, oförarglig tävling. Jag har själv varit med i hur många utlottningar som helst. Det är inte ofta man vinner nåt. Fast i juni vann jag faktiskt en bunt med träklädnypor med spetsband runt. Så här ser de ut. Det är "Annorlunda Ting" som stod för den vinsten och jag tackar så mycket.





Vill du ha tips på fina inredningssidor och utlottningar så gå in under bloggkategorin "Länkar, utlottningar, tävlingar" så kan du läsa mer där. Den uppdateras hela tiden.

Kom in idag på sidor med gammaldags vykort och foton som bara var så vackra. Ägaren till sidan tillät besökarna att ladda upp fyra bilder till sin blogg, webb eller projekt. Jag gjorde så. Om ni har kollat in vänsterspalten så finns bilderna där. Jag tar med en av dem och presenterar här. Visst är den vacker?!







Denna vackra bild på rosor i korg skulle jag gärna kunna tänka mig att ha som tavla i sovrummet. Den är underbar! Vill du se hundratals fler sådana bilder så klicka på korgen och du kommer in på sidan som den hämtats ifrån.

Ja en regnig tråkig dag hemma kan fyllas av trevliga saker, så som det varit för mig idag. Jag blir glad av sånt. Och när vi är glada så sprider det sig som ringar på vattnet till omgivningen...
Jag har funderat på att ändra bakgrund på min sida då jag fått höra att det är svårt att läsa bloggen mot den lite röriga bakgrunden av blad. Jag har bytt från ljusare grön färg i texten till klarrosa, som i denna text och också skrivit något inlägg med  mörkgrön text. Jag är tacksam för feedback hur ni uppfattar det, om man kan läsa texten bra med dessa färger tex. Jag letade efter bakgrunder men har bara hittat modeller som är anpassade till Bloggers hemsidor. Här finns ju dessutom bara html-läge i vänsterspalten att infoga sådana redigeringar med. Kanske är det någon som vet var man kan hämta fler bakgrunder som passar till Zoomins upplägg? Tacksam för tips i såfall. Utbudet av bakgrunder på Zoomin är ju väldigt begränsat och rätt fantasilöst om jag får säga min mening. Det går att göra hur fräscha sidor som helst om man har de rätta hjälpmedlen att tillgå.
Nu skall jag inte trötta era ögon mer. Jag lägger pennan ifrån mig, ja hmm tangentbordet då...och säger hej så länge tills vi ses nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för alla små rara ord och kommentarer här. Välkommen tillbaka!
/Kram Karin


Related Posts with Thumbnails
 
". html>