23 augusti 2009

Min blogg flyttar från Zoomindomänen till Blogger

Hej kära vänner och besökare!
Alla har kanske inte läst i min blogg om mina planer
på att byta domän. Nåväl, jag har fattat det beslutet och faktiskt redan flyttat över den också - då Zoomin inte riktigt längre lever upp till de önskemål, tekniska funktioner och smidighet som jag önskar för min hemsida/blogg.

  myspace layouts
 Jag hoppas förstås att ni som följt min sida och blogg här,
har lust att följa med mig till min nya sida på Blogger.
Den har ett litet renare utseende och är inte lika plottrig.
Dessutom har jag ändrat färgskalorna, vilket ni även ser här,
så att både den nya bloggen och
Trädgårdsgalleriet & Gästboken är en helhet, och hör ihop, trots att de ligger på skilda domäner.

myspace layouts
Det som är nytt och tillagt är
att jag har fler intressen såsom inredning, uppbyggnaden av min "mormorsträdgård" här hemma, och lite annat smått och gott, som jag vill ta upp i min blogg, och även gärna få kontakt med andra likasinnade på samma områden. Blogger är ju mycket stor och det är lätt att hitta sidor med samma/liknande intressen som man själv har, och få  massor av inspiration, kunskap och tips ifrån.
Bla finns där massor av små gulliga nätbutiker med de sötaste inredningsdetaljer... "vill ha!!!" Nätbutik för teälskare med alla de sorters smaksättningar och tillhörande attiraljer. Ex Te med smak av 'citronmarängpaj'-undrar hur det smakar i flytande form sas? Trädgårdssmycken-spiror, som skall glittra i rabatterna osv. Massor av inspirerande miljöer helt enkelt. Och så söta utlottningar med inredningsgrejer och annat kul som man kan vinna. Jag har säkert varit med i hundratals utlottningar det sista halvåret (jag har gjort reklam för dem på min sida om ni sett det?)
I två utlottningar har jag vunnit. Här ska ni få se vad jag vann:

 

Träklädnypor, 5 st ombundna

med ett spetsband

Dessa vann jag i juni månad.
Från butiken Annalunda Ting.

En lokaltidning från 1955, tidningen Husmodern från 1939, en strut med madonna bild och en ljushållare. Aug-09.
Från tjejen med bloggen Kämpegården.
Dessa väntar jag hem endera dagen med post...
Det är jätteskoj med såna tävlingar. Söta, små vinster-som ibland kan vara rätt rejäla också (ex hemmagjord trasmatta)

Ofta firar utlottaren att de ex haft 1000 besökare på bloggen eller 100.000 st för den delen. Jag får väl göra nåt liknande när så många besökt min nya sida. Måste sätta in en besöksräknare först förstås...
 layouts myspace
Naturligtvis fortsätter jag arbeta med mitt fotograferande, och sidan här får nu istället fungera som album dit besökare från min Bloggersida länkas när de önskar se mina foton. Jag hoppas det skall fungera bra. Naturligtvis kan ni ta del av fotona härifrån om ni inte vill se eller läsa nåt annat på min blogg. Detta blir det sista blogginlägget av mig här.
I fortsättningen går de att följa på nya sidan förstås.

myspace layouts codes
Förutom albumen så låter jag gästboken vara kvar och
"vänner och favoriter" för jag kommer att vara här med jämna mellanrum och ladda upp foton, redigera bilder mm och passar då på att kika in hos er och byta några rader med er som innan.
Kollar förstås av både e-posten och bildkommentarer också regelbundet. Så jag överger inte sidan helt här....det kommer nog inte att göra så väldigt stor praktisk skillnad tror jag. Naturligtvis är det upp till er själva om ni vill fortsätta och ha kontakten med mig nu när hemsidan har flyttat. Rent mentalt kan jag tänka mig att det för en del kan kännas som om jag är långt bort.

På min  startsidan här har jag lagt ut min nya adress och om ni klickar på grinden på bilden, så kommer ni direkt till mig. Som att byta sida här, enkelt va...?! *smile*
Ha det nu riktigt gott var och en, och på återseende!
& välkomna till min nya sida! / Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för alla små rara ord och kommentarer här. Välkommen tillbaka!
/Kram Karin


Related Posts with Thumbnails
 
". html>