28 november 2011

Trötters klagovisor…

Om jag bara kunde bli lite piggare. Jag är så genomtrött i kropp och själ. Är ute på promenader, och håller på att somna bara jag lutar mig mot en trädstam för att
njuta av solen. Sover till 11-tiden (jag som för ett par månader sedan var pigg som
en lärka kl.07.30- visst mörkrets påverkan. Jag köper det.),och är trött när jag stiger upp. Lägger mig vid 23-24-tiden därför att jag då är jättetrött. Orkar inte göra så mycket hushållssysslor. Gör för ont och är för tröttande. Allt går i ultrarapid. Vilar framför tv´n och somnar. Till det ett spännband runt huvudet, molande ångest i maggropen och mörbultande smärtor.

miscellaneous_53

FK: "Vi måste se vilken arbetskapacitet du har, ännu mer, det går för långsamt. Vi tror du skulle behöva uppdatera dig på arbetsmarknaden och hur man skriver ett CV. Gå på föreläsningar om hur man kan handskas med problem inför att jobba osv..." Jag tror inte detta är sant, det jag hör. Som ett cyniskt hån rätt i ansiktet...?

miscellaneous_53

Är trött på att vara sjuk, är trött på att vara trött, är trött på att inte bli bättre, är trött på att bli sämre i Fibromyalgin, är trött på att bli misstolkad för att jag ser friskare och gladare ut än jag egentligen är så folk tror att jag “spelar”och inte vill jobba. Men jag kan ju inte göra om min personlighet? I grunden är jag en glad person. Glädjen är min styrka, om jag tar bort den...??? Ja, idag klagar jag med stort K. Måste få ut frustrationen, sorg, smärtorna, gråten. Det råkar bli här. Just nu. Idag.

P6193006RC

PuhsittersovandesKarin blåhjärtan 

3 kommentarer:

  1. Stackars dig! Ibland behöver man få sätta orden på pränt för att det ska kännas lite bättre!

    Du fick mig att undra en sak; har du provat att lägga om kosten? En f.d kollega äter enbart fågel, fisk och vilt och hennes fibro har blivit bättre utav det, hon har inte längre lika ont. En annan bekant dricker Aloe vera juice från FLP och mår bättre av det. Allt är ju värt att prova i hopp om att få må lite bättre!

    FK är en instans vi kunde vara utan. Vad tillför de i en långtidssjukskriven människas liv? Jo, enbart oro för att inte bli trodd och för att bli utförsäkrad dvs. bara elände!

    Sänder en stor styrkekram till dig / gittan

    (Som försöker publicera kommentaren än en gång. Ofattbart så många kommentarer som flyger runt ute i cyberspace egntligen)

    SvaraRadera
  2. Det är svårt att förstå för någon som aldrig varit där. Ibland önskar jag att de fick prova på hur det är, hur det känns, en vecka...tror du de skulle klara det?? Om man tänker att för den som ständigt har dessa smärtor och ständigt är trött blir det så småningom ett "normaltillstånd" som man försöker leva med, då går det inte att beskriva det för den som aldrig varit utsatt...

    Tänker på dig!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Vi är sköra så med händer bör bära oss varsamt fram <3<3

    Vi är så ömtåliga att det borde finnas en bubbla av skydd för oss så vi skall klara av Livet i sig,... att bara leva är en stor konst och är så bräcklig att varje andetag,pustning eller en blick kan få oss att falla i tusen bitar till golvet...
    Skulle vi gå sönder i tusen bitar så kommer aldrig någonsin, inte ens den bästa förmå att få ihop oss på ett bra sätt så vi blir hela igen.

    Var väldigt försiktig om oss!!!
    Var rädd om vårt Inre och vårt skal som är så himla tunt att det knappt finns kvar eller synligt.

    Visa oss värdighet och Ge oss Styrka istället för svaghet!!

    Ge oss Glädje istället för tårar som rinner likt ett vattenfall eller stilla tår ner för kinde som ändå smärtar så fruktansvärt hårt!!!

    Ge oss trygghet istället för ensamheten!!! Vi behöver stor trygghet likt en lim som håller ihop våra bitar som håller på att falla sönder av våra kroppar!!!


    Ge oss en vänlig blick, ett tröstande ord, en varm och ömsint kram när vi behöver det som mest <3<3<3

    Vi klagar sällan eller aldrig, men gör oss inte till slav för det under Era byråkratier :((

    Ta väl hand om oss likt en dununge, så nyfödd, vilsen och ömtålig...

    Vi behöver allt det goda i större portioner som bomull kring våra kroppar som skydd för alla dom elaka talen som sägs om oss.

    Var rädd om våra själar...
    Vi behövs lika mycket som andra, men vi skriker inte, vi hörs inte så kraftfullt som andra.........

    Vi är den värdefullaste och vackraste av dom alla.. så gnistrande och vi kan ge så mycket av oss.....

    bara Du ger oss tålamod, vänlighet, omtanke.. Du måste beröra mig i själen för att få min värdighet tillbaka.

    Det krävs så mkt för att Du som AG-Arbetsgivare/AF-Arbetsförmedlingen/Läkaren skall få se vårt innersta...........
    för att vi just är så sköra att vi inte klara flera smällar, för då går vi sönder...

    Vi är inte stålmannen, Vi är kristaller som gnistrar som mest och vackrast, när Du tar väl hand om oss på ett värdigt och ömtåligt sätt med dina varsamma händer..

    Då får Du se vår vackraste själ om ens då, för vi är människor även om Ni ser en diagnos eller ett rehabiliteringsfall eller ett nummer, men då ser Ni inte oss alls....

    Vilket gör att vi blir bräckligare till kropp och själ......

    Var rädd om oss som om vi vore en sällsynt blomma, vårda oss som vi vore av dyraste kristallen med ömtåliga händer, se oss som vi vore en solnedgång så magnifik...

    Då har Du sett oss <3<3<3

    KRAM min kära UNDERBARA syster och vän<3<3<3

    Jag lider med dig och jag tänker ofta på dig.. vi går i samma fotspår och vi njuter av likvärdiga saker och omger oss med det goda, fast det är svårt när sådant händer som detta och jag kommer väl snart inför lynchning eller inte, tiden får utvisa vad nästa steg blir...

    BARA det blir BRA för oss båda så vi kan få njuta av det goda <3<3<3

    SvaraRadera

Tack för alla små rara ord och kommentarer här. Välkommen tillbaka!
/Kram Karin


Related Posts with Thumbnails
 
". html>