7 september 2009

Glassigt, pastelligt, karamelligt, bubbelgum och fromage - färgchock mot höstleda

Idag har det varit en sådan där hängig dag. Kroppen gjorde ont, jag var trött och frusen och kurade ihop mig långt in under täcket. Inte så värst mycket kraft till någonting alls. Regnet höll sig uppe i molnen men annars var det en sån där lite färglös dag, om ni förstår vad jag menar...
Men så dök jag på det här på nätet, som fick livsandarna att vakna till.

Jag måste bara få göra lite reklam för båda dessa sidor.

Bara genom att titta på dem infann sig ett mjukt härligt välbehag i kropp och själ.
Maria Liliegren är en keramiker utöver det vanliga.
Hennes kollektioner är så fantastiska. Som gammeldags mormorsporslin fast i fräsch skön tappning. Muggar, skålar, mjölkkannor, nån kruka och lite fat.
Jag har sett och känt på hennes koppar i några små inredningsbutiker och blivit helt förälskad
i dem. Kan inte bestämma mig vilken färg jag skulle önska mig på kopparna...vita eller rosa???
Som en dröm...titta bara här:
Dessa koppar önskar jag mig, åtminstone 1 st.
Priset ligger strax under 500 kr/ st.


 
Här ovan är länken till hennes sida med kollektionerna,
så du kan besöka den om du skulle vilja.



Här nedan är då ännu en fantastisk inspirationssida!!
 
Detta är från Jennifer Paganellis hemsida:
Sis Boom Day Dreams
Här är länken dit, kopiera och klistra in i webbläsaren.
http://jenniferpaganelli.typepad.com/sis_boom_day_dreams/
Dessa sidor på internet är smarriga' att titta på, som att gå in i en godisaffär och bara
njuta...jag har inget emot att kika på sånt här i timmar, likväl som att se på en kul film.
Men längre än så blir det inte. Mannen min är säkert lycklig för det. Han känner inte igen
mig säger han därför att jag har börjat förälska mig i blommigt, rosa, romantiskt etc.
Han ser det som oroväckande...så nån 'extrem home makeover' i sådan stil kommer
inte på fråga om vi så fick det slängt efter oss(snyft :-(). Men drömma kostar inget,
och att smyga in en liten pinal här och en liten där så det inte blir så mycket, ja det
måååste jag bara. Det ju sån jag är för allt i världen*smile*. Jag har fått gå med på
att vardagsrummet skall vara en frizon från sådan här inredning, och om det bara
blir i micromängder så är det okej. (vad det sedan är kan man ju fråga sig?)
Visst, allt är relativt, fniss...Hej på er så länge och njut av dessa sidor om det
 skulle kännas lite trist nån dag. Jag lovar ...man blir uppiggad!

4 kommentarer:

  1. Ja jag har också sett dom där vackra kopparna någonstans,inredningtidning kanske.;)Dom är såååå fina,Vill ha. :)Ha en skön kväll,ta hand om dig vännen. Kramar Ulrika

    SvaraRadera
  2. De är ljuvliga de kopparna, står högt på min önske lista. Själv sitter jag här jätte trött med massor som borde göras, gillar inte blåsten som gör mitt huvud bly tungt. Tidig säng gång tror jag. KRAM

    SvaraRadera
  3. Ja dom kopparna är väl ljuvliga ..nej det är trist när knoppen och kroppen inte alls vill det samma..Ja då är det tur att man kan hitta lite färg här i datorn..Kram och tack för din kommentar hos mig..
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Hallå Karin, helt underbara färger och kombinationer. Det ger verkligen energi.

    Ha det bra

    Marit

    SvaraRadera

Tack för alla små rara ord och kommentarer här. Välkommen tillbaka!
/Kram Karin


Related Posts with Thumbnails
 
". html>