27 juni 2010

Midsommarbukett- ett bildspel

Hej fina vänner!

Vilken fantastisk midsommar vi har haft! Vackert, ljuvligt sommarväder!Så fantastiskt!

Vi har haft gäster hela helgen. Min mans bror, fru och deras lille 1-årige son, från Stockholm. Vi visade dem förstås Helsingborgs vackraste sidor, firade midsommar på Sofiero med tusentals andra, och visade dem Mölle och Kullaberg med sin vackra fyr.

Idag hade vi vårt underbara pastorspar i Slottshagskyrkan (där vi tillhör)på middag. Vi bjöd Kreolsk gryta (fläskfile, Kabanosskorv, oliver, syltlök, paprika och grädde)serverat med Grönsallad(Krispsallad, färska basilikablad, persilja, ruccola, dressing med citron och dill och olivolja) till samt ris. Till kaffet stora mörka mockarutor med kokos. Så trevligt vi hade tillsammans!!! En underbar eftermiddag.

Midsommar2010

Jag plockade midsommarblommor häromdagen, och fick ihop en rejäl underbar bukett. Göken gal i bakgrunden, och det blev en riktig upplevelse att gå och plocka blommorna och jag insåg att jag inte plockat några ännu i år, och så mycket jag saknat det. Det är inte sommar förrän jag plockat buketter och pyntat med.

Efter våra gäster gått idag satt jag och fotade blommorna och detta blev resultatet. Kika på bildspelet och njut!

 

 

 
 
 

 

Ha nu en underbar sommarvecka ! /Kram Karin

2 kommentarer:

  1. Hej på dej! Jag hör att din helg har varit mysig och rik på upplevelser. Visst har vädret också varit över förväntan... ja helt fantastiskt faktiskt!

    Läckert bildspel!

    Nu får du själv ha en härlig vecka.

    Ingela

    SvaraRadera
  2. Nydelige blomsterbilder.
    Ønsker deg en fin ny uke

    SvaraRadera

Tack för alla små rara ord och kommentarer här. Välkommen tillbaka!
/Kram Karin


Related Posts with Thumbnails
 
". html>