2 maj 2008

Inbjudan och uppstart


Idag den 2 maj 2008 lägger jag upp min första egna hemsida. Spännande! Jag har vissa ideér om den och den börjar väldigt enkelt. Ja, den skall fortsätta enkelt också, för detta är inte tänkt att vara en "perfekt" hemsida utan en "trädgård" där det växer och ser olika ut vid olika årstider och där man får vara sig själv. Till och med ogräset får lov att finnas där eftersom det är en del av livet.  


Besökarna hoppas jag skall kunna vara sig själva,  när de kliver in i denna trädgård. Idag har jag bara "slängt in" en presentation av sidan och en hel hög med bilder, och en annan dag skall jag arbeta lite mer med texter/reflektioner. Jag är nybörjare på det här och trevar mig fram...Bildspråket är det uttryck där jag känner mig hemma. Jag "ser" mycket och till min hjälp tar jag kameran i att uttrycka det som finns i mitt hjärta och runt omkring mig.  
 

Bloggen blir ett utlopp för de tankar jag går med, olika reflektioner jag gör utifrån min horisont. Subjektivt och inte tänkt att vara nåt "så här är det" även om jag gärna önskar att orden skall kunna uppmuntra nån annan som går med samma frågetecken eller undringar. 


Jag ger ut av mig själv och visar vem jag är på ett sätt som jag kanske inte gör annars för jag har lättare för att beskriva både mig själv och omvärlden med pennan än verbalt. Det gör att hemsidan på ett sätt blir mer självutlämnande, å andra sidan får den som vill, även av mina vänner, lära känna mig bättre.


Alla är välkomna att skriva några rader i min gästbok eller en kommentar här på bloggen. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för alla små rara ord och kommentarer här. Välkommen tillbaka!
/Kram Karin


Related Posts with Thumbnails
 
". html>